Sommartider

29/6-09

Imorse när jag slog upp ögonen, låg jag i ett tält med Madde bredvid mig. I går kväll när vi hade kommit hem från en heldag vid Valkebobadet packade jag väskan och Madde kom och mötte mig. Vi cyklade iväg till henne, och satte upp tältet som vi hade fått för oss att sova i den natten. Våran tradition (sedan 2 år tillbaks) har blivit att tälta på hennes altan eftersom det varje gång har varit så dåligt väder, men inte denna gång! Att sätta upp ett tält på en altan är inte det lättaste kan jag lova, och för oss har det tagit ca 1 ½ timma varje gång! Tur att det inte blev så den här gången, för nu hade vi bråttom. Uppe i hennes badrum blev det hårfix och make up-salong så efter det stack vi ut en sväng i Mantorp.
Men det blev inte så kul efter ett tag så vi cyklade upp till macken och hyrde en film, I taket lyser stjärnorna för vi måste va de ända som inte sett den, och tyckte verkligen att det var på tiden, haha! Jag tyckte i alla fall inte att den var riktigt lika bra som många sagt, men ok. Sedan gick vi och la oss och somnade nästan med en gång.

Idag som sagt kom (för en gångs skull) Maddes mamma och väckte oss och vi kunde inte somna om utan gick upp och gjorde lite frukost. Sedan följde Madde mig en bit hem och hemma fick jag packa om badkläderna så följde Julia med och badade. Hade det jättemysigt hela varma dagen men trött blir man, så nu har vi precis kommit hem och jag är helt slut! Mamma tog stallet idag så det var ju skönt. Jullan kanske kommer hit och sover här sen.

Ha det bra och njut av det sköna sommarvädret!

Bilden är på mig hoppandes från en kulle nere på stranden i Båstad.

Varm sommardag!

27/6-09
Tjenixen!

Herregud, vad jag ääälskar det här soliga och varma vädret! Hoppas verkligen att det håller i sig nu bara. Vaknade tidigt idag av att mamma stod och rystade på mig, JOHANNAAA DU MÅSTE UPP, VI SKA VA I STALLET OM EN KVART! Ja, men vilket härligt uppvaknande man får.. hmm..? Jag satte i alla fall på mig stallkläder snabbt som ögat och med lite frukost i magen rännde vi iväg bort till stallet. Det var nämligen så att vi skulle vara på Sharpman kl 10 för sadelprovning så vi fick lite brådis! Men vi kom i tid och det tog ett bra tag innan vi kom därifrån. Tror vi åkte hem vid halv 1. Väl hemma igen gassade solen så vi la oss ute och solade. Efter ett tag tyckte både mamma och jag att det blev väldigt svettigt, så vi stack iväg till skogssjön ett tag. Det var skönt men när vi skulle ta ett dopp kom vi på att det blåste nog lite för mycket för det, så det blev inget av.
Nu har jag precis varit nere och ätit lite mat. I morgon kväll ska jag äntligen träffa Madde och sova där, kommer bli kul efter så länge! Ha en fortsatt bra sommarkväll.

Kramar

Långhelg med Elin!

25/6-09
Hejsan!

Tänkte ta och berätta lite mer noggrant om gårdagen och (halva) dagen som har tillbringats tillsammans med Elin.
Igår blev det som sagt uppstigning vid ca halv 8, och mamma skjutsade ut oss till stallet. Blev ingen ridning för min del, eftersom Gina var snorig och lite hostig! Vi tog cyklarna, som Jocke hade varit snäll och ställt dit på morgonen innan han åkte till jobbet, och cyklade iväg med riktning mot Valkebobadet och Vikingstad. Egentligen visste varken Elin eller jag vilken väg vi skulle ta, men på något märkligt sätt tog vi oss i alla fall dit! Vi kom fram runt kl 11 och slog oss ner på våra handdukar med ansiktena rätt upp i det så varma, sköna vädret. Eftersom det var 24 grader i vattnet och så varmt ute, tyckte Elin att vi kunde hoppa i och bada, så hon drog med mig ner (min lilla badkruka) i alla fall 4-5 gånger i poolen men jag kan faktiskt hålla med om att det var skönt att få svalka av sig! Åt lite lunch där och köpte lite godis så vi klarade oss för kl 5 lämnade vi badet och då väntade en ca 2 timmar lång cykeltur på oss, och att cykla så långt i den hettan var riktigt jobbigt men med hjälp av varann lyckades vi hålla humöret uppe!
Någon mysigare och bättre kvälls-cykeltur tror jag aldrig jag har varit med om! Guud, vad härligt det kändes med vinden fläktande i håret, kvällssolen i ögonen, cyklandes på en grusväg och omgiven av små åkrar och kohagar kunde det inte bli bättre. Snacka om att man fick sommarkänslor! Hemma hade Jocke lagat pannkakor åt oss, och efter det tog Elin och jag varsin kall dusch. Sedan tog vi på oss och cyklade ut i Mantorp och tittade på solnedgången och jag tror vi fick till några bra bilder också.

Jag och Elin i den vackra kvällssolen.

Hon sov hos mig en natt till och vi somnade ganska snart! Klockan blev väl inte mer än halv 11, 11 i alla fall. Idag vaknade vi hyfsat tidigt och gick ner och fixade lite frukost och bänkade oss framför tv:n och tittade på Cast away. Jag tyckte faktiskt att den var bra, men lite sorlig i slutet. Vid 2-tiden stack hon hem och jag satte mig här. Tänkte gå ut och sola ett tag men det blåser ju så mycket! Får se vad jag gör.

Ha en bra dag o tack för de underbara dagarna, kvällar/nätterna Elin! <3

Vilken dag!

24/6-09

Phu, vilken lång dag det blev! Har nyss kommit hem efter en ca 2 timmar lång cykeltur. Imorse kom mamma och drog upp oss ur sängarna kl halv 8, för att sedan skjutsa iväg Elin och mig till stallet. Jocke hade åkt dit och lämnat mina två cyklar innan jobbet, så när vi var klara med stall-fixet stack vi iväg till Valkebobadet i Vikingstad. Där solade vi och badade i det härliga vädret, ända till kl 5, då vi tyckte det var dags att börja dra oss hemmåt igen. När vi kom hem fick vi pannkakor och nu ser jag fram emot en riktigt skön, kall dusch.

Varma sommarkramar!

Elin kommer hit!

Tjenixen!

Idag vaknade jag runt 08.00 då mamma kom upp och väckte mig, fast jag gärna hade legat kvar och sovit ett bra tag till! Jaja, jag gick i alla fall ut och la mig i solen en stund som självklart alltid lyckas gå i moln. Ah, typiskt! Hur som helst ska jag snart sticka bort till stallet en stund och rida o fixa. Sedan kommer Elin hit så det kommer bli bra! Nu har visst solen och värmen krypit sig fram igen ser jag. Vi hörs imorgon!

Glad midsommar!

Hejsan!

Det har blivit lite ont om inlägg på sista tiden, men det har varit saker i vägen så har helt enkelt inte hunnit med. Nu i alla fall tänkte jag skriva lite om min midsommarhelg som spenderades i sommarstugan i Båstad!

Onsdag kl 00.32 klev vi äntligen ur bilen, mamma, Jocke, Nellie, mormor och jag, trötta och hungriga efter en ca 4 timmar lång resa. Väskan fick stå ouppackad då jag somnade nästan med det samma. Dagen därpå var regnig och blåsig så vi höll oss inne och själv låg jag i soffan och läste eller tittade på tv. Det kan ju faktiskt vara mysigt det med ibland. Senare på kvällen tog vi en promenad ner till havet, vilket var helt underbart! Vinden fläktade svalkande medan havet forsade fram genom solnedgången. Mmm, vad härligt!

Jag nere vid strandkanten.

Solnedgången!

Lillasyster och jag.

På fredagen (midsommarafton) vaknade jag tidigt så mamma och jag gick ut och gick en runda i den friska luften. Sedan rullade dagen på och på kvällen hade vi jättekul! Vi åt god mat, dansade runt midsommarstången, lekte lekar och ja, alla fick sig ett riktigt gott skratt. 5-kampen däremot, fick vänta till nästa dag, då vi "barn" hade fixat iordning en liten tävling för allihopa. Riktigt kul förutom att jag saknade min älskade häst så rackarns mycket så när hemresan började närma sig hade jag riktigt bråttom hem! Men som vanligt kom vi inte iväg förrän framåt 5 och det blev ännu en 4 timmars lång åktur. Hur som helst, hem kom vi i alla fall tillslut och åkte direkt till stallet och fodrade hästarna och kramade om Gina riktigt ordentligt!

Mamma, Jocke, jag och Nellie

Kusinernas hund Diesel.

Jag

Små grodorna.. eller..?

Stalldag

Hej på er!

Har nyss fått i mig lite mat efter en lång dag i stallet. Jag och Bea blev utskjutsade till stallet kl 12, och sen dess har tiden bara sprungit iväg. När vi hade hämtat in våra hästar och stod och gjorde iordning dem, kom Bea med den roliga kommentaren då hon uppfattade benskydd som bindskydd. Jag skrattade så jag fick ont i magen medan Bea stod och såg konstigt på mig. Men sedan gick det upp ett ljus för henne och även hon förstod att det inte finns något sådant till hästarna. Skulle i så fall vara bindor till oss människor.

Hur som helst red vi ut en liten sväng till skogen. Det kändes skönt att få komma ut och andas lite frisk luft och hästarna gillade det verkligen. I morgon blir det ännu en dag i stallet, så ikväll blir det tidigt i säng!

Puss på er och ha det bra!

Bilden är tagen idag på Evelina och Berta i full galopp ute på hoppbanan.

Fullspäckad dag!

Ojojoj, vilken dag det har varit! Mamma kom upp och väckte mig halv 8 i morse, och jag som har väldigt svårt att somna om gick upp och satte i mig lite frukost.
När mamma och alla åkt hemmifrån, tog jag och syrran och började göra iordning oss lite grann. Mormor och morfar kom och hämtade oss och det bar iväg till Evelinas (kusin) utspringning. Som väntat var det såklart smockat med folk och ett tag trodde jag verkligen att jag skulle frysa ihjäl! Var ju så ruskigt väder ute, regnigt och blåsigt och fy vad kallt det var.
I allafall, när vi väl hade hittat varandra åkte vi på hennes mottagning.
Efter god mat och mycket prat började vi dra oss hemåt. Stannade till vid stallet på hemvägen och fixade åt Gina.

Nu är vi precis hemkomna och det känns skönt!
I helgen är det Hanna som gäller så det kommer bli fullt upp. Ska slänga mig i soffan nu och titta på "allt flyter". Ha det jättebra!

Puss & kram och grattis till studenten Evelina!

Evis efter utspringning.
På Evelinas mottagning.
Klar för fest!

Läggdags!

Nu har det blivit dags för mitt andra inlägg och jag
tycker faktiskt att det rullar på rätt så bra det här.
Fattar inte riktigt "allt" än men man får testa sig fram så gott det går! Kanske att någon har några bra tips att dela med sig av?!

Tror jag ska ta och krypa ner i sängen alldeles strax. Måste ladda inför morrondagen, då kusin tar studenten o jag måste till stall och sköta om hästapållen min!

Sov så gott! Puss
/ Johanna

Skaffat blogg!

Nu när sommarlovet precis dragit igång, så gjorde jag som alla andra en blogg!
Jag tycker faktiskt det ska bli riktigt kul att testa någonting nytt ett tag nu.

Kvällen tillbringas nog på hemmaplan med familjen. Kram