Sommartider

29/6-09

Imorse när jag slog upp ögonen, låg jag i ett tält med Madde bredvid mig. I går kväll när vi hade kommit hem från en heldag vid Valkebobadet packade jag väskan och Madde kom och mötte mig. Vi cyklade iväg till henne, och satte upp tältet som vi hade fått för oss att sova i den natten. Våran tradition (sedan 2 år tillbaks) har blivit att tälta på hennes altan eftersom det varje gång har varit så dåligt väder, men inte denna gång! Att sätta upp ett tält på en altan är inte det lättaste kan jag lova, och för oss har det tagit ca 1 ½ timma varje gång! Tur att det inte blev så den här gången, för nu hade vi bråttom. Uppe i hennes badrum blev det hårfix och make up-salong så efter det stack vi ut en sväng i Mantorp.
Men det blev inte så kul efter ett tag så vi cyklade upp till macken och hyrde en film, I taket lyser stjärnorna för vi måste va de ända som inte sett den, och tyckte verkligen att det var på tiden, haha! Jag tyckte i alla fall inte att den var riktigt lika bra som många sagt, men ok. Sedan gick vi och la oss och somnade nästan med en gång.

Idag som sagt kom (för en gångs skull) Maddes mamma och väckte oss och vi kunde inte somna om utan gick upp och gjorde lite frukost. Sedan följde Madde mig en bit hem och hemma fick jag packa om badkläderna så följde Julia med och badade. Hade det jättemysigt hela varma dagen men trött blir man, så nu har vi precis kommit hem och jag är helt slut! Mamma tog stallet idag så det var ju skönt. Jullan kanske kommer hit och sover här sen.

Ha det bra och njut av det sköna sommarvädret!


Bilden är på mig hoppandes från en kulle nere på stranden i Båstad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0