Glad midsommar!

Hejsan!

Det har blivit lite ont om inlägg på sista tiden, men det har varit saker i vägen så har helt enkelt inte hunnit med. Nu i alla fall tänkte jag skriva lite om min midsommarhelg som spenderades i sommarstugan i Båstad!

Onsdag kl 00.32 klev vi äntligen ur bilen, mamma, Jocke, Nellie, mormor och jag, trötta och hungriga efter en ca 4 timmar lång resa. Väskan fick stå ouppackad då jag somnade nästan med det samma. Dagen därpå var regnig och blåsig så vi höll oss inne och själv låg jag i soffan och läste eller tittade på tv. Det kan ju faktiskt vara mysigt det med ibland. Senare på kvällen tog vi en promenad ner till havet, vilket var helt underbart! Vinden fläktade svalkande medan havet forsade fram genom solnedgången. Mmm, vad härligt!

 
Jag nere vid strandkanten.


Solnedgången! 


Lillasyster och jag.


På fredagen (midsommarafton) vaknade jag tidigt så mamma och jag gick ut och gick en runda i den friska luften. Sedan rullade dagen på och på kvällen hade vi jättekul! Vi åt god mat, dansade runt midsommarstången, lekte lekar och ja, alla fick sig ett riktigt gott skratt. 5-kampen däremot, fick vänta till nästa dag, då vi "barn" hade fixat iordning en liten tävling för allihopa. Riktigt kul förutom att jag saknade min älskade häst så rackarns mycket så när hemresan började närma sig hade jag riktigt bråttom hem! Men som vanligt kom vi inte iväg förrän framåt 5 och det blev ännu en 4 timmars lång åktur. Hur som helst, hem kom vi i alla fall tillslut och åkte direkt till stallet och fodrade hästarna och kramade om Gina riktigt ordentligt!


Mamma, Jocke, jag och Nellie 


Kusinernas hund Diesel.


Jag


Små grodorna.. eller..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0