Långhelg med Elin!

25/6-09
Hejsan!

Tänkte ta och berätta lite mer noggrant om gårdagen och (halva) dagen som har tillbringats tillsammans med Elin.
Igår blev det som sagt uppstigning vid ca halv 8, och mamma skjutsade ut oss till stallet. Blev ingen ridning för min del, eftersom Gina var snorig och lite hostig! Vi tog cyklarna, som Jocke hade varit snäll och ställt dit på morgonen innan han åkte till jobbet, och cyklade iväg med riktning mot Valkebobadet och Vikingstad. Egentligen visste varken Elin eller jag vilken väg vi skulle ta, men på något märkligt sätt tog vi oss i alla fall dit! Vi kom fram runt kl 11 och slog oss ner på våra handdukar med ansiktena rätt upp i det så varma, sköna vädret. Eftersom det var 24 grader i vattnet och så varmt ute, tyckte Elin att vi kunde hoppa i och bada, så hon drog med mig ner (min lilla badkruka) i alla fall 4-5 gånger i poolen men jag kan faktiskt hålla med om att det var skönt att få svalka av sig! Åt lite lunch där och köpte lite godis så vi klarade oss för kl 5 lämnade vi badet och då väntade en ca 2 timmar lång cykeltur på oss, och att cykla så långt i den hettan var riktigt jobbigt men med hjälp av varann lyckades vi hålla humöret uppe!
Någon mysigare och bättre kvälls-cykeltur tror jag aldrig jag har varit med om! Guud, vad härligt det kändes med vinden fläktande i håret, kvällssolen i ögonen, cyklandes på en grusväg och omgiven av små åkrar och kohagar kunde det inte bli bättre. Snacka om att man fick sommarkänslor! Hemma hade Jocke lagat pannkakor åt oss, och efter det tog Elin och jag varsin kall dusch. Sedan tog vi på oss och cyklade ut i Mantorp och tittade på solnedgången och jag tror vi fick till några bra bilder också.


Jag och Elin i den vackra kvällssolen.


Hon sov hos mig en natt till och vi somnade ganska snart! Klockan blev väl inte mer än halv 11, 11 i alla fall. Idag vaknade vi hyfsat tidigt och gick ner och fixade lite frukost och bänkade oss framför tv:n och tittade på Cast away. Jag tyckte faktiskt att den var bra, men lite sorlig i slutet. Vid 2-tiden stack hon hem och jag satte mig här. Tänkte gå ut och sola ett tag men det blåser ju så mycket! Får se vad jag gör.

Ha en bra dag o tack för de underbara dagarna, kvällar/nätterna Elin! <3




        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0