Mysig dag på stan!

15/7-09
Tjenixen!

Åh, vad mysigt pappa och jag hade det hela långa dagen igår. Först åkte vi in till Kista Centrum och gick där och tittade lite, jag hittade ett par jeansshorts på Bik Bok och pappa köpte en ny mobil och lite annat smått och gott. Sedan åkte vi hem och åt lunch tillsammans med de andra, för att sedan skjutsa in Nisse och Ewa till färjan som dom skulle med. Efter att vi hade lämnat av dom åkte pappa och jag vidare in till gamla stan. Det var riktigt mysigt att gå där och strosa runt lite och äta glass och titta på allt som rörde sig omkring oss. När vi sedan gick förbi ett café fick vi se Daniel Lindström, ni vet han som vann idol för ett tag sen då när Darin kom tvåa, sitta där i solskenet med en kopp kaffe i handen. Efter det åkte vi och tog en fika på Lisa på torget på östermalm i deras sköna soffor, supermysigt! Sedan bar det av till Stureplan och pappa visade mig runt där lite eftersom det var evigheter sen jag var där sist. Efter de var det Skansen som gällde och eftersom vi visste att det skulle vara jättemycket folk där så kom vi ca 3 timmar innan Allsång på Skansen skulle börja så vi hann gå där och titta lite på djuren också. Såg en jättegullig minigris som jag tog kort på, hihi!
Innan allsången började åt vi nere på Gubbhyllan, jag åt köttfärslimpa med potatis och rårörda lingon, riktigt gott! När det äntligen satte igång hittade vi en jättebra plats på en kanon som jag stod på och såg jättebra, dock hamnade vi bakom själva filmkameran, men det gjorde ju inget. Jag tyckte att Alexander Rybak helt klart var bäst och bilder tog vi många! När allsången var slut vid kl 9 började vi dra oss hemmåt. Väl hemma orkade jag faktiskt inte vara uppe så länge, så vid 11 låg jag och sov som en stock!

Idag vaknade väl jag vid 9 någon gång eftersom lillebror tyckte att han kunde vara så snäll och väcka mig. Åt frukost ute på altan, och pappa, jag och Douglas ska snart åka ut till landet. Med andra ord kommer jag inte kunna blogga förrän jag är hemma igen på lördag eller söndag!? Därför ska jag hälsa alla en fortsatt bra dag och vecka så hörs vi snart igen!

Många kramar! /Johanna

Kommentarer
Postat av: juuullan:)

ska till kista på fredag:)

2009-07-16 @ 17:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0